Érezted már valaha, hogy egy embert egy kiskanál vízbe is bele tudnál fojtani? Vagy esetleg erőfeszítés ellenére sem érted meg, hogyan működhet olyan „furcsán” a másik ember? Próbálod megérteni a másikat, hogy miért olyan fontos neki az adott dolog és miért reagál úgy, ahogy? Képzeld el a következő szituációt:
Születésnapodra kapsz egy vezetéknélküli hangszórót a családodtól. Nagyon izgatott vagy, alig várod, hogy végre kipróbáld. Amikor hazaérsz, azonnal téped fel a csomagolását, a vállad fölött átdobod a használati utasítást, és próbálod összepárosítani a telefonoddal. Párod csendben néz téged, és még nem szól semmit.
Te egyre idegesebb leszel, mert már az összes gombot megnyomtad, de nem sikerült párosítani az eszközöket. Próbáltál mindent, röviden nyomni, hosszan nyomni, és már a robbanás határán vagy.
Ekkor párodhoz fordulsz, hogy segítsen, mert „nem működik”. Az ő első mondata, ami neked olaj a tűzre:
-Elolvastad a használati utasítást?
Mivál már jól ismer, természetesen tudja, hogy a válasz nem, így kimérten, nyugodtan elolvassa, majd 5 másodperc alatt megoldja a helyzetet. Majd lenyom egy rövid monológot, hogy:
-Mindig el kell olvasni a leírást. Anélkül nem kezdesz el gombokat nyomogatni.
Te persze tudod, hogy sokkal egyszerűbb lenne így, de amikor egy hónap múlva megveszitek a mikrót, ott ugyanezt eljátszod, csak ott több a gomb.
Ebben a bejegyzésben a négy emberi személyiségtípust fogod megismerni. Ezzel a tudással képes leszel arra, hogy megértsd a másik ember működését, és tetteinek okát. Segítségedre lesz abban, hogy megismerd önmagad, és értsd, miért reagálsz bizonyos helyzetekben úgy ahogy. Ez a tudás a kulcs ahhoz, hogy jobban tudd kezelni a különböző szituációkat, embertípusokat, és ennek hála jobb kapcsolatokat tudsz majd kialakítani. Kapaszkodj! Az olvasási idő kb 47 perc.
Szandra